Jumaat, 20 Julai 2012

Episod 2 : Adakah berbaloi jika saya menjahit sendiri...

Sempena Bulan Ramadan ni Fira nak sambung episod yang lepas iaitu berbaloi jika kita mencuba belajar menjahit. Sebenarnya menjahit boleh dijadikan satu hobi yang sangat baik. Ia boleh dibuat secara ekonomikal, & anda boleh menjimatkan wang anda. Namun bagi yang belum mencuba menjahit ia tidak boleh diagap mudah.

Sesetengah tukang jahit menyimpan banyak fabrik di rumahnya. seperti Fira dah tak mampu untuk mengelak kerana disebabkan ketagihan. Malangnya fabrik cepat ketinggalan zaman. Sayangnya kebanyakkan orang membuang fabrik tahun 60 an. Nampaknya ia sudah kembali semula.

Berbalik semula kepada fabrik yang sudah 'ketinggalan zaman' Seperti cotton lihatlah apa yang dah terjadi sekarang dah semakin digemari.  Dahulunya apa yang fira ingat cotton hanya dipakai oleh budak2 yang nak pergi mengaji heheh...kainnya keras cedong sahaja.Tetapi pada masa sekarang bnyak pilihan cotton yang boleh dibuat pilihan.


 koleksi pereka fesyen Jasmine zaidan dengan gaya vintaj
Fesyen saloma 60 an.. pinggang bab kerengga.


Nasihat Fira ialah jahit adalah sesuatu yang menjimatkan wang anda. Jika anda hendak mengumpul fabrik pilihlah fesyen klasik supaya kekal lama. Pilihlah stail yang bijak.. Sekian dari Fira untuk kali ini... 


tq4r.. big dreamm...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan