Rabu, 29 Ogos 2012

Selamat Hari Raya


jom.. jom nyanyi lagu raya


Selamat Hari Raya untuk readers semua walaupun terlambat tetapi kita mesti lagi dalam mood rayakan .. Maklumlahh dah seminggu lebih kita bercuti untuk berhari raya dan bagi yang berada diutara timur dan selantan tanahair mesti dah balik ke kota untuk kembali bekerja. Tetapi untuk cuti hujung minggu spanjang bulan syawal nih mesti banyak yang akan menghadiri tumah terbuka, Untuk topik kali ni fira nak ceritakan tentang koleksi fesyen untuk ke rumah terbuka (OH).

Daripada fira sendiri koleksi pakaian OH yang lebih santai seperti di rumah atau outdoor event kita bolehlah memilih pakaian yang simple dan tak terlalu sarat dimana warna-warna yang digunakan adalah daripada pastel colour. Boleh juga menggayakan drees yang sesuai dengan seluar or jeans, mungkin bagi yang ada anak-anak kecil yang ative senang ckit korang nak begerakkan. Yang penting korang mesti creative menyesuaikan fesyen korang supaya lebih santai.

Jom try tengok koleksi ready to wear Jovian Mandagie dekat zalora pun ada.  kali ni Jovian berbaik hati nak released kan koleksi ready to wear hari raya yang mampu milik untuk orang biasa macam Fira ni. Hukhuk…Kalau harga biasa, mana mampu ok… sebulan gaji pun belum tentu dapat beli baju-baju Jovian!

















Mungkin ramai yang tanya, cantik sangat ke koleksi Jovian ni? Ok. Good question sangat, tapi apa yang Fira nak bagi tahu, cantik, best, bagus, hebat ke tidak bukan pokok persoalannya, apa yang penting, minat dan passion terhadap sesuatu yang memang kita minat. Yang penting RTW Jovian nih boleh digayakan dengan seluar or skiny jeans


Berbalik pada topik kita  , bagi fira nak pergi OH tak payah la nak pakai yang terlalu glamorkan tambah2 yang ada anak plak.. seperti memakai feyen baju tangan lebar sampai nak mncincah rendang.kadang tuh ada plak yang bergaya dengan full accersories, tudung  plak berbelit sampai 5 6 kalikan. So bagi yang nak pergi OH tuh mestilah berpatutan dan selesa maybe mungkin dalam sehari tuh kita nak pergi 4 5 buah OH kan. jadi pilihlah fesyen yang selesa mungkin sampai ke malam.


Okayh selamat beropen House.. yang penting nampak cantik dan selesa untuk begerak.


Sesapa yang ada pandangn yang boleh dikongsikan leh tgglkan komen. 




Tiada ulasan:

Catat Ulasan